Gigantti on valinnut Sergelin saatavienhallintapalvelujen toimittajaksi yritysasiakkaiden saataville. Sergelin vahva pohjoismainen tarjonta, yhteinen raportointialusta ja yhteneväisyydet yrityskulttuurissa Gigantin kanssa olivat määräävimmät syyt päätöksen takana.

”Gigantille kolme avaintekijää johtivat Sergelin valitsemiseen saatavienhallintapalvelujen toimittajaksi B2B asiakkaillemme: he tuntevat pohjoismaat erittäin hyvin, he ovat läsnä neljällä päämarkkina-alueellamme, ja asiakas hyötyy, kun on vain yksi käyttäjärajapinta.” sanoo Eric Gunset Sønsterud, Elkjöp Nordicin (Gigantti) talousjohtaja.
”Tämän lisäksi, koimme, että Sergelin kulttuuri ja arvot ovat meille tuttuja, ja se teki valinnasta helpon. Tietämys siitä, että kumppanimme ovat alansa huippuja on hyvin tärkeää meille, koska se mahdollistaa sen, että me voimme myös jatkaa toimintaamme oman alamme huipulla ja jatkaa asiakastyytyväisyyden kasvattamista Gigantin asiakkaille.”

Korkea ratkaisuaste
Tehokas perintä on yksi Sergelin prioriteettialueista, ja siihen yhtiö panostaa merkittävän määrän resursseja säilyäkseen digitaalisten ratkaisujen edelläkävijöiden joukossa.
”Yhteistyösopimus Gigantin kanssa on jatkumoa niille monille suurille yrityksille, jotka ovat valinneet Sergelin kumppanikseen tehokkaan pohjoismaisen ratkaisun vuoksi. Yhdistämällä paikallisen läsnäolomme ja osaamisemme, luomme räätälöityjä ratkaisuja, joissa asiakkaalla on vain yksi kontaktipiste, sekä virtaviivaistamalla prosesseja säästämme paljon resursseja” sanoo Sven O. Ingebretsen, Sergel Norjan toimitusjohtaja.
Korkea asiakastyytyväisyys on tärkeä päämäärä Gigantille, ja Sergelin fokus korkeassa perinnän ratkaisuasteessa perustuu myönteiseen neuvotteluun. Tämän mahdollistamiseksi Sergelin tapauskäsittelijöillä on perusteellinen tietämys eri segmenteistä ja markkinoista, ja sen maksuratkaisut ovat hyvin asiakasystävällisiä.
Sellaiselle toimijalle kuin Gigantti, korkea ratkaisuaste on ehdoton edellytys kannattavuuden mahdollistamiseksi kasvavassa markkinassa.
”Odotamme voimakasta kasvua B2B markkinassa seuraavien vuosien aikana, ja se johtaa luotollisen myyntimme kasvuun. Haluamme viettää mahdollisimman paljon aikaa suorassa asiakaskontaktissa. Sen vuoksi saatavienhallinnassamme ja sen mukanaan tuomissa haasteissa luotamme sellaiseen ammattimaiseen toimijaan kuin Sergel” sanoo Erik Gunseth Sønsterud.
Sergel on ylpeä tullessaan valituksi kumppaniksi saatavienhallintapalveluissa B2B asiakkaille yhdelle Pohjoismaiden suurimalle kaupanalan toimijalle ja odottaa tulevalta yhteistyöltä Gigantin kanssa paljon.

Elkjöp Nordic AS/Gigantti
Liiketoiminta-alue: kauppa (elektroniikka ja kodinkoneet)
Liikevaihto 2016/2017: 34,2 MRD NOK
Toimipisteiden määrä Pohjoismaissa: 400
Henkilöstö: 11.000

Sergel Norden
Liiketoiminta-alue: saatavienhallintapalvelut
Liikevaihto 2017: 723 Miljoonaa SEK
Markkina-alue: Pohjoismaat ja Baltia
Henkilöstö: 358

Kommentit ja lisätiedot:
Erkki Apo
Myyntijohtaja, Sergel Oy
Mobiili: +358 50 4101364
Sähköposti: erkki.apo@sergel.com