Elämme historiallista poikkeusaikaa.
Maailmanlaajuinen COVID-19-koronaviruspandemia vaikuttaa rajulla tavalla normaaliin elämänmenoomme. Kukaan meistä ei jää sen vaikutusten ulkopuolelle.
Koronaviruksen aiheuttama talouden hidastuminen voi lisätä sekä yritysten että yksityishenkilöiden maksuvaikeuksia. Asiakkaamme ja heidän asiakkaansa ovat yhtä lailla samassa liemessä.
Ei syytä häpeillä: poikkeustilanne lisää väistämättä perintätoimia ympäri maailman
Tilanne on yllättänyt meidät kaikki ja siihen on ollut vaikea varautua. Yhteiskunnan tukimuotoja rakennetaan ja sovelletaan parasta mahdollista vauhtia, mutta asiat tapahtuvat viiveellä. Perintätoimien kohteeksi saattaakin tällä hetkellä joutua myös sellaisia, jotka normaalitilanteessa hoitavat maksunsa säntillisesti.
On täysin inhimillistä, että ensimmäistä kertaa kanssamme asioivat voivat kokea tilanteen jopa hieman häpeälliseksi. Henkinen kynnys tarttua toimeen esimerkiksi eräpäivän siirtämiseksi voi nousta liian korkeaksi. Turhaan häpeilemiseen ei ole kuitenkaan syytä: ei ole kenenkään etu että tilanne vaikeutuu entisestään, vaikka sen voisi estää helpostikin yhteistyössä toimien.
Kun tilanne menee pahaksi, ei kannata empiä yhteydenottoa
Paras tapa toimia hankaluuksien iskiessä on olla proaktiivinen. Nopea yhteydenotto asiakaspalveluun on aina valttia. Meidät Sergelissä on valmennettu tällaista varten: ymmärrämme poikkeustilanteen aiheuttamat haasteet ja osaamme joustaa tarpeesi mukaan.
Yhteistyössä voimme löytää asiakkaalle ja hänen asiakkaalleen hyvän ratkaisun, joka auttaa selviämään vaikeimman yli. Nyt jos koskaan lupauksemme ”We Care” on todella arvossaan.
Verkkopalvelu on hyvä ensiapu
Valtaosa koronaan liittyvistä muutostarpeista on sellaisia, jotka voidaan hoitaa Omat sivut -palvelussa verkossa läpi vuorokauden: eräpäivän siirto ja maksusuunnitelman tekeminen tai muokkaaminen ovat tyypillisimpiä.
Jos asia ei hoidu verkossa, niin asiakaspalvelumme auttaa myös puhelimitse arkisin klo 8-18 numerossa 0200-13113.
Apu siis löytyy aina. Huolehditaan itsestämme ja toisistamme sekä terveyden että talouden saralla, niin hankalatkin tilanteet pystytään kääntämään voitoksi.

Aleksi Pussinen
Team Leader
Contact Center